Tak cukup meja bila patin tempoyak di Dapur Mokde kena serbu!

Leave a Comment
Kelazatan dan keenakkan masakan Dapur Mokde akhirnya mendapat perhatian dari team produksi Roy Cari Makan. Maka kejadiannya pada hari Rabu 9hb November 2016, 3 orang crew segmen Roy Cari Makan telah datang ke Dapur Mokde di Kg. Melayu Subang untuk membuat liputan.


Sekitar waktu puncak untuk makan tengahari, Roy pun tiba dengan dibantu oleh dua orang lagi crew.

Alhamdulillah ketika itu juga restoran sudah mula dibanjiri oleh pengunjung untuk menjamu selera mereka. Memang Dapur Mokde sudah war-warkan lebih awal kehadiran crew Roy Cari Makan dan promosi RM5 pun diadakan sejak jam 12pm hingga 3pm.

Mengikut kata anak pemilik Dapur Mokde, Cik Linda.. Ada pelanggan yang datang dari jauh untuk mencuba masakan Dapur Mokde pada hari tersebut. Mereka datang dari Putrajaya, Rawang, KL dan sebagainya.



Ramai yang masih tak tahu kewujudan restoran yang menyediakan masakan authentic kegemaran dari Temerloh ini. Jom tengok apa kata Roy?



Nasihat saya.. Usah risau tentang hanyirnya ikan patin kerana saya juga bukanlah penggemar patin tempoyak pada asalnya. Malah pengalaman makan ikan patin yang hanyir telah lenyap sama sekali selepas merasa keenakkan masakan di Dapur Mokde.

Ikan patin mereka memang totally imported from sungai Pahang!

Selain dimasak tempoyak, ada juga ikan patin pais petai serta pelbagai lagi hidangan yang menyelerakan yang lain. Order je! Kalau nak ikan yang rare, kena tempah lebih awallah ya. Sangat berbaloi dan memuaskan hati!



Tak payah nak ke Temerloh lagi.

Lokasinya mengikut peta dibawah ni ya. Memang betul-betul sebelah landasan kapal terbang :)




Ini gambar-gambar untuk tatapan :) Tengoklah ya. Sedap-sedap semuanya. Yang tak gemarkan patin pun bertukar jadi favourite!










Pandang tak kenyang.. Malam terkenang! Perut lapar? Makan sedap di Dapur Mokde ya :) Mereka buka 11am - 11pm setiap hari kecuali Jumaat. Boleh juga buat tempahan kepada Cik Linda 016-279-6885


Tak cukup meja! :D
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment